søndag den 4. marts 2012

Ufuldendt/unvollendet

I slutningen af 2011 meldte jeg mig ind i en "sjal-klub" hos et skandinavisk kendt firma (jeg vil her bevidst ikke nævne navnet). Glad modtog jeg en pakke med garn og mønster. Da jeg nu her i slutningen af januar startede med at strikke sjalet, viste det sig ret hurtigt, at der ikke var nok garn. Trods intensiv mail kontakt med firmaet jeg ikke fået mere garn, men et svar som "andre kunder strikker næsten 2 sjal af den medsendte garnmængde".
Ja det kan da godt være, men så strikker de til børn eller dukker, for det leverede garn var 50 g med en løbelængde på 325 m !! Jeg er i hvert tilfælde godt skuffet, og eftersom sjalen nu har ligget i strikkekurven i 3 uger (siden sidste mailkkontakt) og der ikke er sket en disse, har jeg valgt at afslutte den - ja og her er så hvordan resultatet skulle have set ud:






Hier sieht man wie das Tuch hätte aussehen sollen




     Deutlich zu erkennen, dass de lezten 28 Reihen fehlen

     Som man tydeligt kan erkende mangler de sidste 28 rækker






Facts:
Design: Evelyn Clark's Tulip Season Lace Shawl
Yarn: Abilita Cashmere, sparkly brown, 100 % Cashmere
Needle: 3,5








Ende letzten Jahres habe ich mich in ein "Schal-klub" bei einer bekannten skandinavischen Firma eingemeldet. Gefreut habe ich mich als dann das Paket mit Garn und Muster  ankam. Als ich nun im Januar anfing zu stricken, stellte sich sehr schnell heraus, dass nicht ausreichend Garn vorhanden war. Ein intensiver Mailkontakt begann mit besagter Firma, wo man es nicht glauben konnte/wollte, dass ich zu wenig Garn bekommen haben sollte (geliefert wurden 50 g mit einer Lauflänge von 325 m !!!) und ausserdem so schrieb man "andere Kunden können mit dem gelieferten Garn fast 2 Tücher stricken"
Mag ja sein, aber dann werden keine Tücher für Erwachsene gestrickt, eher für Kleinkinder. 
Nun hat das Tuch 3 Wochen (seit dem letzten Mailkontakt) im Strickkorb gelegen. Nichts ist passiert, so dass ich mich entschloss es abzunadeln. Ich bin sehr enttäuscht von besagter Firma, und eine Freude stellt sich nur äusserst spärlich ein.

1 kommentar:

  1. Øv, hvor ærgerligt, håber du alligevel bliver glad for det.

    SvarSlet

Velkommen indenfor. Skriv gerne kommentarer; jeg svarer så vidt muligt. Jeg kan kontaktes på mail: Bimakra@hotmail.com