onsdag den 18. marts 2015

Malene

Jeg har lige haft en uges ferie. En uge med en del at byde på. Ferien startede med årsmødet i Gavstriks, der i år blev afholdt i Tønder, qua lige foran min dør nærmest.

Ich habe gerade eine Woche Urlaub hinter mir, eine Woche die einiges zu bieten hatte. es fing an mit dem Jahrestreffen von Gavstrik. Dies fand in diesem Jahr in Tondern statt, quasi fast vor meiner Haustür.

Men lige inden nåede jeg at få Malene færdig.
Doch kurz vorher wurde Malene  fertig.




Facts:
Design: Karen Noe
Yarn: uld/bomuld fra Geilsk, forbrug 300 g
Needle: 3,5

Ved Gavstriks årsmøde havde jeg bl.a. meldt mig til et kursus hos Kirsten Nyboe i at beregne et mønster til at strikke efter. Et meget interessant og givtig kursus, og Kirsten er en fantastisk underviser synes jeg.



Jeg havde også fornøjelsen at sidde flere timer på skadestuen med min datter, der havde været så uheldig at få en arbejdsskade. Det tog 4,5 timer !!! Og vi blev sendt hjem med at alt var ok, intet brækket, men efterfølgende morgen havde lægen set på røntgenbilledet og så var det alligevel ikke ok. Hallo, hvor er vi henne? Ja jeg kan mærke at jeg igen bliver vældig irriteret.

Auch in diesem Jahr war ich wieder zum Handarbeitsmesse zusammen mit meiner Freundin Susanne. Es war ein schöner Tag, aber ich fand nichts was mich begeistern konnte. Ich denke ich bin einfach zu kritisch. Doch diese Bücher habe ich dann doch gekauft.


Også i år har jeg været til håndarbejdsmessen i Middelfart sammen med min veninde Susanne. Vi havde en hyggelig dag, men selve messen var ikke noget særligt, intet nyt. Måske jeg er blevet for kritisk? Med bøger fik jeg så da alligevel købt.

Faktisk har jeg i de sidste uger overvejet at stoppe med at blogge. Jeg kunne ikke se nogen mening i det når der alligevel aldrig var nogen kommentarer. Ved et tilfælde opdagede jeg så i går, at der lå kommentarer som jeg endu skulle godkende til udgivelse. Jamen så er da jo alligevel nogle der læser med. Dejligt!!! Så nu tror jeg at jeg vil omdesigne bloggen i nærmeste fremtid, og håber så at jeg finder tiden til at skrive herinde jævnligt igen og at i gider komme med kommentarer i ny og næ ;-)

Eigentlich hatte ich in den letzten Wochen überlegt mit dem bloggen aufzuhören. Ich sah keinen Sinn darin, wenn so gar keiner ab und an mal ein Kommentar schreibt. Zufällig entdeckte ich dann gestern, daß Kommentare darauf warteten von mir moderiert zu werden. Ja dann gibt es ja doch noch einige die hier mitlesen. Toll!! Ich denke ich werde demnächst mal gründlich hier umstrukturieren, und hoffe darauf regelmässig zu schreiben. Tja und wenn dann hin und wieder einige Kommentare kommen, dann wäre es sehr schön.

In diesem Sinne bis bald ;-)

4 kommentarer:

  1. Hej Birte,
    Jeg læser altid med på din blog, men er bare ikke god til at lægge en kommentar......hvilket selvfølgelig er for dårligt. Men selvom det er dejligt at følge dig, så kan jeg godt forstå dine overvejelser om at stoppe bloggeriet, for det tager virkelig tid, at få det skrevet og lagt billeder på osv.
    Knus Kirsten

    SvarSlet
  2. Og jeg er der også;-) selvom mange af mine kommentarer ender i en sms indbakke i stedet for. Det var et godt kursusforløb, med Kirsten Nyboe. Meget lærerigt. Men det bedste var jo da de to sidste oplægsholdere kom;-)
    Knus Kis

    SvarSlet
  3. Nicht aufgeben, bitte. Ich lese gern bei Dir, auch wenn ich nicht immer kommentiere. Außerdem kann ich ein bißchen dänisch üben, weil Du ja die Übersetzung gleich mitlieferst. Danke dafür :)

    Liebe Grüße, Christiane

    SvarSlet
  4. Åh ja, jeg er en af dem, der ikke er så god til at kommentere, for jeg læser så mange blogs... Og så følger jeg jo med på Instagram, hvor det er så nemt og hurtigt 'at like' ;-) Men jeg er her altså.
    Mh fra Fiberfryd

    SvarSlet

Velkommen indenfor. Skriv gerne kommentarer; jeg svarer så vidt muligt. Jeg kan kontaktes på mail: Bimakra@hotmail.com