lørdag den 27. februar 2010

Vævning 1. første forsøg/Weben 1. Versuch



Det var jo meningen, at jeg skulle deltage i en workshop omkring rammevævning, som Spindeforeningen afholdt i starten af februar måned. Men som skæbnen ville, skulle jeg just den dag ligge med migræne. Så der var jo ikke andet at gøre for end selv at starte. Altså bog i den ene hånd og så i gang. Trenden skulle sættes på, trendtråden knækkede, og .... jeg havde haft lidt for travlt og det blev noget værre noget. Så hele trenden blev pillet ned igen og så på ny!

Som du kan se lykkedes det så i anden omgang, MEN det er nu ikke så lige til alligevel som man tror vævning er. Både til trend og islæt har jeg brugt noget Kauni-garn som jeg havde liggende. Jeg må nu nok erkende, at det ikke lige netop er det garn man skal bruge som nybegynder. Trenden "klistrer" så man næsten er ved at blive vanvittig. Så jeg vil snart prøve med noget andet garn, tænker her på hør. Ja og så håber jeg det bliver bedre.

Helt overbevist om, at dette er noget for mig er jeg ikke endnu, men jeg håber alligevel det kommer til at falde i min smag, da jeg har set så vidunderlige ting man kan lave.

Nå lad os nu se tiden an

Eigentlich war ja der Plan, dass ich an einem Workshop vom dän. Spinnverein zum Thema Weben teilnehmen wollte, aber wie das Schicksal es so wollte lag ich ausgerechnet an dem Tag mit einer Migräne. Somit blieb mir ja nichts anderes übrig als es selbst zu probieren. Mit einem Buch in der einen Hand ging es dann los. Die Kette sollte angebracht werden, ein Kettfaden riss, und ich hatte es wohl mal wieder viel zu eilig gehabt, es wurde ein Chaos. Also alles wieder abgemacht und von vorne.

Wie du siehst klappte es beim 2. Versuch. Allerdings habe ich sowohl für Kette wie Schuss Kaunigarn genommen. Ein Garn welches wohl kaum für eine blutige Anfängerin geeignet ist! Die Kette "klebt", so dass ich fast wahnsinnig werde, demzufolge ist natürlich auch das Ergebnis. Ich denke ich werde es mal mit Leinen probieren, mal gucken ob es besser geht.

So ganz überzeugt davon, ob das Weben nun was für mich ist, bin ich noch nicht. Liegt wohl aber auch daran, dass es nicht gleich auf Anhieb so toll läuft wie ich es mir vorgestellt habe. Ich hoffe aber, dass ich noch auf den Geschmack komme, denn ich habe ja so tolle gewobene Sachen gesehen.

Na warten wir mal ab.

2 kommentarer:

  1. Don't give up; you've accomplished much already and, more importantly, your weaving is so good!

    SvarSlet
  2. du bist mutig!!
    und nimm dir Kalt-Sprühstärke-Flasche und sprühe die Kette damit ein ,schlcihte die Fäden und lass sie trocknen,dann webt sich auch die wolle ohne Reißen,Haken, und aufrauhen. Nach der ersten Wäsche ist das wieder alles raus.
    Lieber Gruß wiebke

    SvarSlet

Velkommen indenfor. Skriv gerne kommentarer; jeg svarer så vidt muligt. Jeg kan kontaktes på mail: Bimakra@hotmail.com