onsdag den 11. februar 2015

My Bits

Ærme nr 1 blev færdig i weekenden. Og jeg har fået en virkelig lækker og dejlig blød sweater.

Ärmel nr 1 wurde am Wochenende fertig und ich habe einen kuscheligen Pullover 

 
Jeg har strikket den efter at have studeret et billede af Hanne Falkenberg model. Den er strikket som topdown i en tråd højlandsgarn og en tråd alpaca. 

Ich habe ein Foto von Hanne Falkenbergs Modell studiert und dann als Topdown gestrickt mit einem Faden højlandsgarn und ein Faden Alpaca.


Da rød er min yndlingsfarve måtte den selvfølgelig med ind og jeg har hæklet en runde i halsudkæringen ved overgangen til rullekanten samt strikket en stribe i ribkanten på ærmerne.

Da Rot meine Lieblingsfarbe ist, durfte dies natürlich nicht fehlen und so habe ich eine Runde am Halsausschnitt gehäkelt und ein Streifen in Rot im Bündchen der Ärmel gestrickt.

Men weekenden bød også på andet. Spindeforeningen holdt generalforsamling og 56 glade spindepiger var mødt op. Det er 3 år siden jeg sidst har deltaget, og set i bakspejlet fortryder jeg da,at jeg ikke har deltaget. Men det nytter jo ikke at græde over spildt mælk.

Am Wochenende war Jahrestreffen der dän. Spinngilde. 56 gutgelaunte Spinnerinnen waren gekommen und es wurde gesponnen, geredet und viel gelacht.



Der kom da også lidt godt med hjem. 
Ein wenig wurde auch gekauft.

 
Og også en ny bog 
 Und ein neues Buch


Så inden længe skal jeg z-spinde garn så jeg kan prøve mig i tvebinding. Det bliver spændende og du vil sikkert høre nærmere herom.

3 kommentarer:

  1. Hvor er din Bits blevet flot - gode farver

    SvarSlet
  2. Hallo Bitte,
    der Pullover gefällt mir ganz wunderbar. Die Farben machen das Muster noch edler.
    Die Fotos vom Spinnen macht Laune auf selbst Spinnen.
    LG von Maartje von fleurdelalaine

    SvarSlet
  3. Hvor er din Bits bare blevet smuk, Birte👍
    Hanne Falkenberg, kom an! Den røde kontrastfarve er bare prikken over i'et.
    Godt du lige fik dine "livsnødvendige" fibre postet også, for de måtte simpelthen bare med DIG hjem. Det bliver så flot med de farver til dig.
    Knus

    SvarSlet

Velkommen indenfor. Skriv gerne kommentarer; jeg svarer så vidt muligt. Jeg kan kontaktes på mail: Bimakra@hotmail.com