lørdag den 15. marts 2014

Den årlige udflugt


Jeg har en rigtig god veninde, Susanne. Vi har kendt hinanden i ca 45 år, så vi er rigtig gode veninder. Selv om vi ikke ser hinanden ret ofte, så kan vi snakke sammen som havde vi lige mødtes dagen inden. Et utrolig værdifuldt venskab for mig. 

Ich habe ein sehr gute Freundin, Susanne. Wir kennen uns ca. 45 Jahre. Auch wenn wir uns recht selten  sehen, so können wir miteinander reden als wären wir gestern zusammen gewesen. Für mich eine sehr wertvolle Freundschaft. 

Gennem de sidste 5-6 år er det blevet en fast tradition, at vi sammen tager til håndarbejdsmessen i Middelfart. En dag, hvor det kun er os 2 kvinder, hvor der er masser af tid til at snakke, tid til at beundre de flotte ting, få en snak om farvevalg, om købet nu også virkelig er nødvendigt ;-)  Dagen afsluttes så med fælles aftensmad hjemme hos mig. Jo det er en dag vi begge ser frem til. Og på vejen hjem fra Middelfart sidder vi og glæder os allerede til det kommende år. 

Seit 5-6 Jahren fahren wir traditionel zur Handarbeitsmesse in Middelfart. Ein Tag nur für uns zwei Frauen. Ein Tag wo viel geredet und gelacht wird, wo die schönen Stände bewundert werden, wo die Farbwahl diskutiert wird und ob der Kauf auch wirklich nötig ist ;-)
Ein Tag auf den wir uns beide sehr freuen, und bereits auf der Heimfahrt freuen wir uns bereits auf das kommende Jahr. Der Tag endet dann mit einen gemütlichen Abendessen hier bei mir. 

I går var tiden så inde til vores årlige udflugt. 

Gestern war es dann wieder soweit für unseren jährlichen Ausflug. 


Der blev også købt lidt. 

Es wurde auch ein wenig gekauft 


Og nu sidder jeg og glæder mig over dagen i går, over de ting jeg fik handlet hjem. Og glæder mig til snart at komme i gang med hakning/tunesisk hækling. Men inden da er der lige Arvingen der skal strikkes færdig. 

Jetzt sitze ich und freue mich über den gestrigen Tag, über meine Einkäufe. Freue mich darauf bald mit tunesischer Häkelei anzufangen. Aber vorher muß erst ein Poncho fertig gestrickt werden

God weekend - schönes Wochenende 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Velkommen indenfor. Skriv gerne kommentarer; jeg svarer så vidt muligt. Jeg kan kontaktes på mail: Bimakra@hotmail.com