lørdag den 27. november 2010

Blomsterknopper/Blumenknospen



Blomsterknopper har Marianne Isager kaldt mønsteret på disse muffedisser. Jeg strikkede dem sidste søndag, og har haft glæde af dem hele ugen, ved disse frostgrader.

Blumenknospen hat Marianne Isager dieses Muster genannt. Ich habe sie am letzten Sonntag gestrickt, und habe sie fleissig getragen bei den Frostgraden die zur Zeit herschen.

 
Ausser dass ich zur Zeit an einem Pullover stricke, bin ich auch fleissig am Spinnen. Alpaca. 100 gr/280 m LL

Udover at jeg er i gang med at strikke en trøje, spinder jeg også flittigt. Alpaca. 100gr med en løbelængde på 280 m


 
Naja, und wie man sieht bin ich nicht standhaft geblieben. Ich hatte mir ja geschworen, vorläufig nichts mehr zu kaufen, aber "rein zufällig" war ich auf der Internetseite World of Wool und beim Cashmere und Baby-Camel bekam ich ein nervöses Zucken im Finger - ja und heute kamen dann diese wundervollen Fasern mit der Post. Ich freue mich schon riesig darauf beide Fasern zu spinnen, aber erst ein Mal muss der Alpaca fertig gesponnen werden, - sind noch gut 600 g zu verarbeiten.

Ja som man ser har jeg ikke været standhaftig. Jeg havde jo ellers svoret mig selv foreløbig ikke at købe noget mere. Men "helt tilfældig" var jeg på hjemmesiden af World of Wool, og ved Cashmere og Baby-camel fik jeg en underlig krampe i fingeren - som så resulterede i at disse dejlige fibre kom med posten i dag. Glæder mig helt vildt til at spinde begge dele, men nu skal alpaca'en først spindes færdig, der er endnu godt og vel 600 g der skal spindes.

4 kommentarer:

  1. Uff ja. WoW burde lukkes, så de ikke kan friste os fibresvage sjæle ;0).

    SvarSlet
  2. Die Stulpen finde ich total klasse.

    LG
    Regina

    SvarSlet
  3. Hej Birte
    Hvor er de smukke, dine pulsvarmere. Jeg har resolut bestilt bogen på biblioteket. Jeg må altså lige prøve den model også. Jeg kender godt de der underlige fingerkramper man kan få på bestemte sider:-)
    Ha en skøn weekend.
    Hilsen Kis

    SvarSlet
  4. Hej Birthe,
    Ha ha ha ja tænk sig at få så voldsom krampe i fingeren...men du fortryder helt bestemt IKKE. Du bliver dybt afhængig af disse luksusfibre fremover:-) God fornøjelse.
    Kommer du på torsdag, hvis vejret er til det?
    Knus fra Kirsten

    SvarSlet

Velkommen indenfor. Skriv gerne kommentarer; jeg svarer så vidt muligt. Jeg kan kontaktes på mail: Bimakra@hotmail.com