fredag den 4. januar 2013

Godt nytår/Frohes neues Jahr

Så er der taget hul på det nye år. Nytårsaften har vi tilbragt her hjemme sammen med vore hunde, stille og rolig. Vi er begge ikke særligt "nytårs fikseret", og at det regnede og stormede så meget passede mig (og hundene) rigtig fint, idet der ikke blev det helt vilde med fyrværkeri rundt omkring os.

Nun ist das neue Jahr schon einige Tage alt. Silvester haben wir zusammen mit unseren Hunden ruhig und gemütlich zu Hause verbracht. Wir sind beide nicht sonderlich "Silvester fixiert", und dass es so geregnet und gestürmt hat war mir (und den Hunden) sehr recht, so hielt sich die Knallerei um uns herum in Grenzen.

Men nu lige et smut tilbage til 2012 og de sidste ting jeg fik lavet i det gamle år.

Aber noch mal kurz zurück zu 2012 und die letzten Dinge die ich im alten Jahr fertig gestellt habe.

 
 
Denne poncho fik min datter i julegave
 
Dieser Poncho war ein Weihnachtsgeschenk für meine Tochter
 
 
 
 
 
Facts:
 
Yarn: Mayflower Merino Royal
 
Needle: 4 mm
 
 
 
Et lækkert garn fra Mayflower, men aldeles ikke særlig god at strikke med. Meget hurtig kommer man til at stikke ind i selve tråden. Så selvom ponchoen er dejlig blød og let, så vil jeg nok ikke strikke noget i dette garn endnu en gang.
 
Das Garn von Mayflower fühlt sich schön an, ist aber leider nicht sehr gut zu verstricken. Sehr schnell sticht man in den Faden. Obwohl der Poncho herlich weich und leicht ist, werde ich wohl kaum wieder mit dieser Wolle stricken.
 

 
 
 
 
 
 
 
 
Normalerweise gehöre ich nicht zu den grossen Sockenstrickern, auch finde ich es nicht sonderlich aufregend Bilder von Socken zu zeigen, aber heute mache ich eine Ausnahme. Ich habe nämlich zum ersten Mal zwei Socken gleichzeitig auf einer Rundstricknadel gestrickt - Toe up socks. Ich muss sagen es hat mir sehr viel Spass gemacht, und ich kann mir vorstellen, dass ich nun doch öfter Mal wieder Socken stricken werde. Es ist enfach genial. Diese Paare habe ich einer lieben Kollegin für ihren Sohn geschenkt, der in diesem Monat in einem "Freiluft-Kindergarten" anfängt und dann ja auch gut warm bekleidet sein muss und keine kalten Füsse bekommen soll.
 
 
Normalt hører jeg ikke til de store sokkestrikkere, ej heller synes jeg at det er særligt spændende at vise billeder af sokker, men i dag vil jeg gøre en undtagelse. Jeg har nemlig for første gang strikket sokker fra tåen op, to på en rundpind. Jeg må indrømme at det var meget sjovt, og jeg tror nu nok, at jeg nu vil komme til at strikke sokker noget oftere. Metoden er bare så genial. Disse to par sokker har jeg foræret til sønnen af en kær kollega, der i denne måned skal starte i frilufts børnehave. Så fødderne bliver nok ikke så hurtig kolde.
 
Jeg vil slutte med at ønske jer et godt nytår. Tak fordi i kigger forbi og tak for jeres dejlige kommentarer. Håber at I også kigger forbi i det nye år.
 
Abschliessend möchte ich Euch ein frohes neues Jahr wünschen. Danke dass Ihr vorbeischaut und vielen Dank für Eure netten Kommentare. Ich hoffe, dass Ihr auch im neuen Jahr weiterhin hier rein schaut.
 



4 kommentarer:

  1. Godt nytår Birthe og så dejlige ting du har fået lavet

    SvarSlet
  2. Godt nytår Birte

    Jeg er også blevet særdeles gode venner med 2 sokker ad gangen:-) Hvor er din datters julegave da bare smuk. Jeg glæder mig til hyggeligt samvær med dig fremover:-)
    Knus

    SvarSlet
    Svar
    1. I lige måde Kirsten. Ja det er jo din skyld at jeg gik i krig med sokkerne, som sagt total genialt!

      Slet

Velkommen indenfor. Skriv gerne kommentarer; jeg svarer så vidt muligt. Jeg kan kontaktes på mail: Bimakra@hotmail.com