mandag den 8. oktober 2012

og igen en poncho/und wieder ein poncho

For et lille stykke tid siden fik jeg spundet og strikket dette halsrør. Det kommer helt sikkert til at varme godt nu hvor det bliver koldere.

 

Vor kurzem habe ich gesponnen und dieses Halsrohr gestrickt. Es wird sicherlich schön wärmen jetzt wo es kälter wird,


FACTS:
Yarn: 1-thread handspun Corriedale
Needle: 4 mm



Her i min ferie fik jeg så også gang i endnu en poncho. Jeg elsker poncho'er, og da jeg så denne her var jeg simpelthen solgt. Den er da noget anderledes end de modeller der dukker op alle vejne, ik'?



Jetzt in meinem Urlaub habe ich wieder einen Poncho gestrickt. Ich liebe Poncho's und als ich dieses Modell sah konnte ich nicht widerstehen. Ein Modell dass sich doch von den üblichen Modellen heraushebt, oder?

Ponchoen er strikket med 2 tråde pladegarn og 1 tråd spindegarn. Det var første gang jeg har strikket  med pladegarn, og ja hvad skal jeg sige, det er nok ikke det materiale jeg kommer til at arbejde mest med. Og så det at strikke med pind nr. 8 var igen noget af en prøvelse for mig. Jeg synes jo bedst om at strikke med pind 2,5-4 max 4,5, så¨det her var som at sidde med træstammer i hænderne. Men pyt med det. Jeg synes selv resultatet er blevet flot.

Der Poncho ist mit 2 Fäden Plattengarn og 1 Faden Spinngarn. Es ist das erste Mal dass ich mit Plattengarn gestrickt habe, nun ja und ich kann sagen dass es nicht das Material ist mit dem ich viel arbeiten werden. Und dann mit Nadel 8 stricken war wieder eine Art Prüfung für mich. Am liebsten stricke ich ja mit Nadelstärke 2,5 bis max 4,5. Hier hatte ich das Gefühl Baumstämme in den Händen zu haben. Aber egal. Ich bin mit dem Resultat sehr zufrieden.

FACTS
Design: Louise Harden - Butikken på Landet
Yarn: Lopi Plötulopi + Lopi Lodband Einband
Needle: 8 mm

7 kommentarer:

Velkommen indenfor. Skriv gerne kommentarer; jeg svarer så vidt muligt. Jeg kan kontaktes på mail: Bimakra@hotmail.com