lørdag den 17. oktober 2009

Farve med svampe/Mit Pilzen färben

Sidste søndag havde Birthe P. inviteret til en svampedag, en workshop hvor der skulle farves uld.

Letzten Sonntag hatte Birthe P. zu einem Workshop eingeladen: Färben mit Pilzen.

10 forventningsfulde og glade piger drog sammen ud i den nærliggende skov, bevæbnet med kurve og urteknive.

10 erwartungsvolle und gutgelaunte Frauen zogen in den nahe gelegenen Wald, mit Körben und Küchenmesser bewappnet.

Her ses udbyttet:

Hier die Ausbeute:





Efterfølgende blev der sorteret og skåret, og så kom svampene i gryderne og over bålet.

Anschliessend wurde sortiert und geschnitten, und dann kamen die Pilze in Töpfe und über das Lagerfeuer.

Spændt blev der ventet på resultaterne.

Gespannt wurde auf die Ergebnisse gewartet.








Der blev bl.a. farvet med cinnoberbladet slørhat (cortinarius semisanguineus), sortfiltet netbladhat (paxillus atrotomentosus)

En virkelig dejlig dag, med dejlige mennesker, og helt sikkert motivation for selv at gå ud og finde svampe.

Ein sehr schöner Tag, mit sehr netten Menschen und absolut sicher Motivation genug um selber auf Pilzsuche zu gehen.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Velkommen indenfor. Skriv gerne kommentarer; jeg svarer så vidt muligt. Jeg kan kontaktes på mail: Bimakra@hotmail.com