onsdag den 30. januar 2013

Virksund sjal

Jeg faldt pladask for farverne af Virklund sjalet. Og da jeg bl.a. havde fået et gavekort til byens garn-pusher i julegave måtte jeg afsted og købe materialet. Valget blev så også "natur uld flamme" fra Hjertegarn, men jeg fravalgte alligevel at strikke dette smukke garn sammen med "kunstgarn" fra Hjertegarn, som anbefalet i opskriften. Jeg tror det ville være blevet for urolig. I stedet for blev det sort strømpegarn jeg tog.

Ich habe mich sofort in die Farben des Virklund Tuches verliebt. Und da ichh unter anderem ein Geschenkgutschein für den Garn-Pusher des Ortes zu Weihnachten bekommen hatte, musste ich los und mir das nötige Material besorgen. Die Wahl fiel auch auf "Natur Uld Flamme" von Hjertegarn, aber ich entschied mich gegen "Kunstgarn" von Hjertegarn, wie in der Anleitung empfohlen, da ich meine, dass es zu unruhig wirken würde. Statt dessen habe ich schwarze Strumpfwolle gewählt.

 

Det er strikket med pind 8, noget af en prøvelse igen, men stærkt går det jo. Sjalet er faktisk vægtmæssigt i den "tunge" ende, men det varmer dejligt og stort. Der til skal siges at jeg valgte at strikke det en sektion større end angivet.

Gestrickt wurde mit Nadel 8, wieder mal eine Herausforderung, aber dafür geht es dann ja auch schnell. Das Tuch ist den "schwereren" Dingen zuzuordnen rein gewichtsmässig, aber es wärmt toll und ist schön gross. Dazu muss ich sagen, dass ich eine Sektion mehr gestrickt habe als angegeben.


Alt i alt er jeg meget tilfreds med arbejdet. Jeg kunne sagtens finde på at strikke et tilsvarende, men så i et materiale der er knap så tungt og grovt.

Alles i allem bin ich sehr zufrieden mit der Arbeit. Ich könnte mir auch durchaus vorstellen es noch Mal zu stricken, dann allerdings aus einem Material dass weniger schwer und grob ist.

FACTS

Design: Virklund sjal

Yarn: Hjertegarn "Natur uld flamme", sockwool Hjertegarn

Needle: 8 mm

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Velkommen indenfor. Skriv gerne kommentarer; jeg svarer så vidt muligt. Jeg kan kontaktes på mail: Bimakra@hotmail.com